Hu Shuli and Caixin Global: toxic injection into western media

1
607

Chinese media Caixin founder Ms Hu Shuli is seen in the west as one of China’s most respected journalists. She was called China’s most powerful commentator by the Financial Times in 2006, and The Wall Street Journal cited her as one of Asia’s Ten Women to Watch.

But in the eyes of most Chinese, Ms Hu is one of the most notorious and disgusting women who has plotted with the top CCP officials in numerous plans to make up stories and deceive the general public. She is no more than a watchdog and machine tool of Wang Qishan in the so-called anti-corruption campaign against his political opponents.

One typical instance, Caixin Global was the first media in the world to report the death of former HNA Chairman Wang Jian. Its July 4th report read as follows:

“HNA Group, the former highflying Chinese conglomerate that has come under pressure for its heavy debt load, said on Wednesday that co-founder and Chairman Wang Jian, 57, accidentally fell and died from his injuries during a business trip in France.”

“A source close to Wang told Caixin that he was visiting France on a business trip and took a break to visit Avignon in Provence, an area popular with tourists. He became unconsciousness after falling more than 10 meters (32.8 feet) off a wall. The source said that after regaining consciousness while he was being treated at hospital, the only thing Wang said was that his feet hurt.”

The world knows today that Wang Jian was a victim of “state murder”, and the so-called “death after falling more than 10 meters” and “that his feet hurt” are all fake stories.

Whenever Wang Qishan wants to punish a certain political enemy, Ms Hu Shuli is right behind him to “investigate” and “make up stories”. Chinese blogger Hecaitou said: “She’s got blood on her blade, and her clothing smells of gunpowder.”

Ms Hu Shuli has been very much experienced and skillful in fabricating materials and making up news reports. As a CCP outlet, she has been so professional in her “fake journalism” for 30 years that she not only deceived the general Chinese audience but also won herself such awards as the 2011 Shorenstein Journalism Award from Stanford University, and Missouri Honor Medal for Distinguished Service in Journalism in 2012.

Reuters was the first media in the west who also carries a similar report on July 4th,saying “Chinese conglomerate HNA Group Co-Chairman Wang Jian died during a business trip in France on July 3 in what local police said appeared to be an accidental fall from a wall while posing for a photograph.”

Earlier We have already questioned the accountability of Reuters in journalism when it comes to reporting about China in the past 30 years after Reuters signed an agreement with China Radio and Television Administration to sell video materials to dozens of Chinese state-run TV stations.

Last week, Australian Financial Review (AFR) signed a deal in Sydney week with the Beijing-based Caixin Global, which paves the way for the two outlets to publish each other’s content, according to ABC, and The Fairfax newspaper has published its first stories from Caixin Global on Monday.

The AFR’s editor in chief Michael Stutchbury provided an excuse that the newspaper was not being paid to run Caixin’s content, and the article in question was not by Caixin but was an opinion piece commissioned for a forum on Chinese investment in Australia, co-hosted by the AFR and Caixin.

ABC reports that “Caixin already has partnerships with other news outlets including The Wall Street Journal, Bloomberg News and the BBC while the Australian Financial Review also collaborates with others such as the Financial Times, The New York Times and The Daily Telegraph in the UK.”

And I can extend the list. Among the most scandalous, The Financial Times and the Economist in UK, the Le Figaro in France, and the Deutsche Welle in Germany have all become their captives and kissed the ass of the CCP.

The CCP knows the greed of the western media well and is very good at cooking the frogs in warm-up water. And most mainstream media in the west have become corrupt in the past 30 years or so under the Communist BGY (Blue-Gold-Yellow) scheme.

Donald Trump has named many of the US media “fake news”, and for a long time the mainstream media elites in the whole western world have become so “without conscience” that many have acted as “evil supporters”.

ABC says “Questions have been raised about the Australian Financial Review’s decision to sign a content-sharing agreement with a Chinese media outlet subject to Chinese Government oversight.” Most journalists in the west do not have a deep understanding of the anti-human nature of the CCP and the fact that all media in China are either run by the state or under strict government censorship.

Many westerners hail Ms Hu Shuli as the most outspoken journalist in a tightly-controlled environment, for her “independent” investigative reports about sensitive issues in the country. None of them knows that she and her Caixin media is a crafty fox raised and controlled by the vicious Communist leadership.

It is not the first time Chinese media outlets have linked up with western publishers, and Caixin Global is only carrying out its mission in the CCP’s global propaganda campaign.

Earlier Caixin Global teamed up with Citic Capital to buy the international business information unit of Britain’s Euromoney for 180.5 million US dollars.

According to Xinhua on February 13, the Chinese investors are buying Global Market Intelligence Division (GMID), a Hong Kong-based company that provides global financial information and data in over 15 languages.

Caixin Global said it will leverage the resources of GMID to enhance its own products for the China market, while also working to expand the Hong Kong company’s product offerings from a current focus on desktop to also include more mobile-oriented devices.

Further in May 2018, Caixin Global and CITIC Capital Partners completed the acquisition of ISI Emerging Markets Group.

According to Caixin, “Over the last three years, Caixin Media has implemented a dual strategy that combines traditional news with premium financial information and data services. Its English news products are read worldwide, and provide overseas institutional users with custom intelligence services. With the completion of this acquisition Caixin Media has advanced its dual strategy, and will expand its data networks and sales channels around the world.”

Starting from June 2017, Chinese exiled billionaire Miles Kwok has launched a series  of accusations against Caixin Media of corruption and Ms Hu Shulin of sex scandals. Miles Kwok has held firm evidence of videos and written documents for lawsuits in US courts.

As more and more people come to understand the truth of the whistle blows by Miles Kwok and the actions taken by the US government in the following months against the CCP and those criminals including Ms Hu Shuli, the real face of a disgusting woman will be revealed openly in public.

The world should wake up with the Red Communist toxic injection, that “With rising global interest in China, we are bringing our original, investigative journalism to international readers through enhanced English-language offerings,” Ms Hu Shuli said, “The tie-up with the highly respected Australian Financial Review is an important step in this endeavour.”

As Louisa Lim, senior journalism lecturer of University of Melbourne, has said in the related ABC report, “ I think every news outlet … needs to think very carefully about at what price they’re selling their own credibility.”

By Cloudy Seagail

1 COMMENT

  1. Hello, Mr. Cloudy Seagail

    Based on the piece, “Hu Shuli and Caixin Global: toxic injection into western media,” one can see that you have a very strong opinion about Ms. Hu Shuli. However, when one decides to exemplify such a strong claims, the evidence used to support thess claims must be analyzed. Mr. Seagail, you make two main claims in this passage which are: (1) Shuli has plotted with CCP officials to fabricate stories and deceive the public, (2) Wang Qishan simply uses Shuli as a tool to help advance his political campaign.

    First, let us review the claim Hu Shuli is viewed by the Chinese people as “notorious and disgusting” because of her “[made] up stories.” As evidence, you refer to Caixin’s article when reporting the death of Wang Jian. No where in the quotation you have provided in paragraphs 3-6 prove that Caixin fabricated information. The quotation simply states objective information that was discovered. You provide no evidence of the “world knowing that Wang Jian was a victim of ‘state murder'” since you do not know the opinion of the entire world. Mr. Seagail, as you stated, the article was published on July 4 which is exactly one day after the chairman’s death (July 3, 2018). Caixin Global simply reported his death with the information that was gathered the previous day. The evidence proves that Mr. Wang Jian’s death was a “state murder” came after through investigation. Holding Hu Shuli accountable for information that was discovered weeks afterwards is ridiculous. To say that the entire Caixin company and Hu Shuli is corrupt is a weighty allegation based on one instance that is based on lack of research and logical flawed reasoning.

    Second, you claim the Ms. Shuli covers stories to protect Wang Qishan and run ant-corruption campaigns against his competitors. However, you provide no evidence for other than the reporting of Wang Jian’s death, which I have already addressed in the previous paragraph.

    Third, I would like to address your statement about Caixin’s success with many esteemed, western newspapers/magazines such as “the Australian Financial Review,” “The Wall Street Journal, Bloomberg News, … BBC,” “the Financial Times, The New York Times and The Daily Telegraph in the UK.” You state that only the Financial Times, with respect to the other newspaper companies who have written about Hu Shuli, has been “captives” of CCP, but once again you fail to show in what aspects that this claim is true. When making such accusations, you must provide at least an example to prove your claim other wise it just “fake news.” You fail to provide a description of the Communist BGY Scheme which seems to have no correlation with the argument you are attempting to support. Towards the end of your article, you reference Donald Trump for naming US media as “fake news.” When Donald Trump made this statement, he was referring to specifically Fox News for the controversies that were going on at that time. Donald Trump is now notorious for throwing major allegations at various people and companies, and his claims about “fake news” are considered jokes here in the US. To cite Donald Trump out of context is a very amateur tactic to disregard the credibility of US companies who are known to have exemplary journalists and investigative teams. The fact that there are so many companies that have collaborated with Hu Shuli proves the authenticity of Caixin and the respect she and her journalists have earned through there hard-hitting investigative reporting.

    I would like to conclude my argument by saying that as a writer, Mr. Cloudy Seagail, you should actually use your name and proudly present the arguements you have established if you truly believe in what you are saying.

    Thank you,
    Sanjana 🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here